Activités des élèves

Final de SCRABBLE dels Països Catalans

La Federació Internacional de Scrabble en català ha organitzat dissabte 18 de maig a Barcelona la desena edició de la “Final dels Països Catalans” a la qual per primera vegada, hi eren presents alumnes de Catalunya Nord per representar els liceus Maillol, Rosa Luxembourg i Bourquin.

Tots havien participat al Torneig organitzat a l’abril en el nostre establiment. Contra ells competien alumnes vinguts de Menorca, País Valencià i Catalunya. Molt més preparats, motivats per la competició, i amb un us de la llengua més intens que no pas els nostres alumnes, han imposat un nivell molt alt i s’han emportat les primeres places. Ara bé, ha estat una experiència cultural i lingüística enriquidora per a tothom. I per l’any que ve... creem un club Scrabble ?

Journée des « débats citoyens" au lycée Jean Lurçat

Els alumnes de català han participat al Primer Torneig de debats  en català, en equips mixtos entre els instituts Arago, Bourquin i Lurçat. Es tractava de reflexionar sobre un tema imposat, concertar-se, decidir l'argumentació i intentar convéncer els contrincants i el jurat, format també per alumnes. Una bona experiència lingüistica, pedagògica i de sociabilització ! Aquesta primera edició s'inspira de l'activitat que els col.legues d'anglès porten d'ençà de molts anys.

Taller de pastisseria: el braç de gitano amb menjar blanc

L'ensenyament en coanimació permet de portar els alumnes en tallers de cuina per aplicar alhora llurs competències professionals i els aprenentages lingüstics.

Aquesta setmana els alumnes de Bac Pro Cat Fleca-Pastisseria han elaborat un braç de gitano guarnit de menjar blanc, una crema senzilla, lleugera i perfumada amb anís, que retrobem fins a l'Alguer. A base d'una recepta del segle XIX, els alumnes han sabut coure la crema sense cremar-la, i enrotllar el bescuit sense destrossar-lo, les dues etapes més delicades de la recepta. Els gestos i les tècniques han estat acompanyades de les instruccions, consignes i lèxic en català.

Els alumnes han deixat refredar el braç de gitano i l'han tastat, tot comentant les sensacions i els gustos.

Preparació al Torneig de Scrabble

En vistes al gran torneig de scrabble en català que organitzarem al mes d'abril, avui ha vingut en Francesc, de la Federació Catalana per ensenyar-nos les regles i les tàctiques d'aquest joc.

Cal aprendre totes les consignes perquè el dia de la competició tot serà molt estricte. També hem descobert recursos a Internet per entrenar-nos amb anagrames, llistes de mots difícils, paraules d'origen estranger passades ara en català, i els diccionaris oficials.Evidentment hem jugat per posar tot això en pràctica. En Francesc també ha anat a veure els alumnes del col·legi, dels liceus de Canet, Maillol, Ceret i escoles (Arrels i Cabestany). Els rebrem pel 1er torneig de scrabble escolar en català el 19 d'abril,en el marc de les celebracions de Sant Jordi, al mateix temps que la cantina nos servirà un dinar català!

Pràctiques a Catalunya : El testi moni d'un estudiant

L'estudiant en Bts Tourisme Marlon Robert, ha aconseguit fer dues de les seves pràctiques a l'estranger. Per les primeres pràctiques d'una durada de 9 setmanes de maig a juny, ha marxat a Empuriabrava a la Costa Brava, a Catalunya amb l'ajuda de Erasmus +. Ha fet la seva practica a l'oficina de turisme de la ciutat.

Quines missions has tingut de fer ?

M'han confiat sobre tot la recepció i la informació als turistes per indicar-los els llocs culturals, algunes adreces gastronòmiques, l'agenda festiva de la setmana. Responia també als correus electrònics, al telèfon, hi m'encarregava de traduir tots els documents al Francès.

Com els responsables de l'oficina han apreciat la teva presència ?

La meva fluïdesa en Català els ha sorprès. El Català era la llengua de conversa habitual, i han apreciat que pugui passar d'una llengua a l'altra per acollir o contestar al telèfon.

El seu segon estatge que ha durat 3 setmanes ha tingut lloc dins un hotel Doubletree by Hilton a Girona, com a recepcionista.

Ha estat diferent l'acolliment dins una oficina que dins un hotel ?

O i tant ! Perquè dins un hotel 4 estrelles reclamen un rigor extrem, vestit impecable, de cara al client, una severitat que no es troba a una oficina de turisme al costat de la platja a l'estiu.

La procedència de la clientela era més variada ?

Ja ho crec, he acollit molts Americans, Russos, Suïssos, Alemanys... amb qui la comunicació es feila en anglès , però també nombrosos Catalans, de fet molts mes que a l'oficina de turisme.

Balanç positiu ?

Ben segur, han estat les 9 setmanes mes enriquidores de l'any, no tant sols perquè he pogut posar en pràctica el que havia après en curs, sinó també perquè era un aprenentatge continu dia rere dia. Cal dir que les condicions de pràctica eren molt agradables, sens cap mena de pressió i dos mesos vora-mar a Catalunya.

Les tres setmanes han estat més curtes, però tant interessants ja que he descobert un domini que no coneixia, un complement per la meva formació.

Marlon segueix els cursos de Català a la formació BTS del liceu Bourquin.